tr+90 (212) 242 70 70
info@madhukuk.com
Abdi İpekçi Cad. No:32/1 Nişantaşı, İstanbul / Turkey

Araç Kazalarında Değer Kaybı

Trafik Kazası Sonucu Araçtaki Değer Kaybı Talep Edilebilir Mi? Dava Ne Kadar Sürer? Şartları Nelerdir?

Trafik kazası neticesinde aracın 2.el piyasasındaki değer düşüşü, karşı taraftan talep edilebilecektir. Bu kapsamda gerekli evraklar ve dilekçe ile birlikte kazadan sonra 2 yıl içerisinde dava açılabileceği gibi Sigorta Tahkim Komisyonu'na da başvurulabilecektir.
Borçlar HukukuAraç Değer Kaybının Talebi
Dava Süresi6 ay - 1,5 yıl
AvukatAv. Kaya PULAT & Av. Aykut KÜÇÜK

Aracı trafik kazası neticesinde maddi zarara uğrayan kişi kusursuz/az kusurlu taraf, elbette tamir masraflarını karşı tarafın sigortasından temin edebilecektir. Ancak bunun yanında kişinin aracı eski haliyle bire bir şekilde tamir edilmiş olsa dahi; TRAMER kayıtlarında kazalı görüneceğinden, 2.el piyasa değerinde düşüş yaşanacaktır.

Dolayısıyla trafik kazasında tam/yüzde yüz kusurlu olmayan taraf, kazanın kusurlu olan diğer tarafından bu değeri talep edebilecektir. Zira araç sahibinin kaskosu olsa dahi sigorta poliçeleri çoğu zaman araç değer kaybını karşılamamaktadır.

Bu kapsamda ilk olarak araçtaki değer kaybı bağımsız bir ekspertiz kuruluşundan rapor alınarak tespit edilir ve ardından karşı taraftan bu değer kaybı talep edilir.

Aracın değer kaybı tespit edilirken;

1. Üretim yılı
  2. Hasar geçmişi ve bu hasarların niteliği
  3. Kilometresi
  4. Marka ve modeli
  5. Aracın piyasa değeri

gibi değişkenler etkili olacaktır. Aracın piyasa değerine göre değişmekle birlikte, kaza neticesinde yaşanan değer kayıpları çok ciddi miktarlarda olabilmektedir.

Aracın sürücüsü ile sahibi aynı kişi değilse; her ikisi birden müteselsilen sorumlu olacaklardır. Dolayısıyla Sigorta Tahkim Komisyonu veya mahkemelerde araç değer kaybınız; karşı taraftaki aracın sürücüsü, sahibi ve sigorta şirketinin her 3’ünden birden talep edilir.

DAVA SÜRECİ

Süreci Nasıl Yürütüyoruz?

1. Dosyanın Oluşturulması ve Sürecin Planlanması

İlk önce kazanın gerçekleştiği anda tutulan “kaza tespit tutanağı”, “hasar tespit tutanağı”, “kaza sonrası aracın hasarlarını net gösteren fotoğraflar”, “aracın ekspertiz raporu ve aracın ruhsat başta olmak üzere tüm gerekli belgeler temin edilerek dosyanız oluşturulur.

Dosyanız incelenerek sürecin nasıl yürütüleceği planlanır ve size düzenli olarak bilgi verilir.

2. Sigorta Şirketine ve Sigorta Tahkim Komisyonuna Başvuru

Ardından olayın özelliklerine göre ilk olarak sigorta şirketine başvuru yapılır. Sigorta şirketinden tatmin edici bir geri dönüş alınamaması veya 15 gün içerisinde sorunun çözüme kavuşturulamaması halinde Sigorta Tahkim Komisyonu’na başvurulur. Sigorta tahkim komisyonu; en geç 4 ay içerisinde sorunu çözmekle yükümlüdür.

3. Davanın Planlanması

Değer kaybı dışında da çeşitli zararlar oluşabilmektedir. Örneğin aracınızın kullanılmadığı dönemde araç kiralamış, taksi veya diğer ulaşım araçlarını kullanmanız gerekmiş olabilir. Veya aracınız ticari bir araç ise kullanamamanız nedeniyle zarara uğramış olabilirsiniz. Bu gibi durumlarda dava açılarak bilirkişi marifetiyle zararınız hesaplatılarak araç değer kaybınızla birlikte bu zararlar talep edilir.

Let us help you!

If you need any helps, please feel free to contact us. We will get back to you with 1 business day. Or if in hurry, just call us now.

Call : (1)2345-2345-54

Contact@Attornasite.co Mon – Fri 09:00-17:00